Deklaracja dostępności Banku Spółdzielczego w Siemiatyczach
Wstęp do deklaracji
Bank Spółdzielczy w Siemiatyczach dokłada wszelkich starań, aby zapewnić dostępność publikowanych informacji i stron internetowych, oferowanych usług i produktów dla wszystkich użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami.
Zapewniamy naszym klientom dostęp do usług bankowości detalicznej na kilka sposobów – poprzez placówki bankowe, bankowość internetową, aplikację mobilną, bankomaty.
Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Bank Spółdzielczy w Siemiatyczach o braku dostępności informacyjno-komunikacyjnej oraz wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej.
Dostępność cyfrowa
Bank Spółdzielczy w Siemiatyczach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
Deklaracja dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Banku Spółdzielczego w Siemiatyczach www.bssiemiatycze.pl.
Data publikacji strony internetowej: 2011.10.01
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2025.06.23
Niedostępne elementy i treści
Brak tłumacza migowego.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2025-06-27
Deklarację dostępności cyfrowej sporządziliśmy na podstawie przeglądu dokonanego przez służby informatyczne przy pomocy powszechnie dostępnych narzędzi do automatycznego wykrywania niektórych błędów dostępności cyfrowej.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Dostępność produktów i usług w kanale stacjonarnym
Dostępność usług zapewniamy poprzez odpowiednie przygotowanie dokumentów i materiałów.
Bank dbając o swoich klientów wyposażył instytucję w:
- lupy powiększające,
- ramki ułatwiające złożenie podpisu.
W komunikacji z klientem wprowadziliśmy prosty i jasny język, w zakresie czytelności tekstu wprowadziliśmy standardy WCAG 2.1.
Na salę obsługi klienta można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
W trosce o zapewnienie wysokiej jakości obsługi wszyscy pracownicy banku przeszli szkolenie z zakresu obsługi osób ze szczególnymi potrzebami.
W Banku oraz jego placówkach brak:
- głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące,
- oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących,
- pętli indukcyjnych,
- tłumacza języka migowego.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2025-06-27
Deklarację dostępności produktów i usług w kanale stacjonarnym sporządziliśmy na podstawie samooceny.
Dostępność architektoniczna i informacyjno-komunikacyjna
Budynek, w którym znajduje się Bank Spółdzielczy w Siemiatyczach, zlokalizowany jest przy ul. Drohiczyńskiej 8, 17-300 Siemiatycze.
Opis dostępności do siedziby Banku Spółdzielczego w Siemiatyczach:
- Przed wejściem do budynku są schody, brak podjazdu.
- Drzwi wejściowe do budynku nie są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Drzwi są szerokie jednoskrzydłowe, otwierane przy użyciu znacznej siły, następnie występuje wiatrołap i kolejne drzwi otwierające się automatycznie.
- W budynku nie ma informacji głosowych, brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a, brak pętli indukcyjnych oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
- W pobliżu budynku brak miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami.
- Brak jest tłumacza języka migowego.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Bank Spółdzielczy w Siemiatyczach, Oddział w Drohiczynie, ul. Plac Tadeusza Kościuszki 25, 17-312 Drohiczyn
- Przed wejściem do budynku są schody, brak podjazdu.
- Drzwi wejściowe do budynku nie są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Drzwi są jednoskrzydłowe, następnie występuje wiatrołap i kolejne drzwi jednoskrzydłowe.
- W budynku nie ma informacji głosowych, brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a, brak pętli indukcyjnych oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
- W pobliżu budynku brak miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami.
- Brak jest tłumacza języka migowego.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Obsługa klienta odbywa się na jednym poziomie, bez zróżnicowanej wysokości posadzki.
Bank Spółdzielczy w Siemiatyczach, Filia w Milejczycach, ul. 3 Maja 61, 17-332 Milejczyce
- Przed wejściem do budynku są schody, brak podjazdu.
- Drzwi wejściowe do budynku nie są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Drzwi są jednoskrzydłowe, następnie występuje wiatrołap i kolejne drzwi jednoskrzydłowe.
- W budynku nie ma informacji głosowych, brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a, brak pętli indukcyjnych oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
- W pobliżu budynku brak miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami.
- Brak jest tłumacza języka migowego.
- Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Obsługa klienta odbywa się na jednym poziomie, bez zróżnicowanej wysokości posadzki.
Bank Spółdzielczy w Siemiatyczach, Filia w Dziadkowicach, Dziadkowice 12, 17- 306 Dziadkowice
- Główne wejście do budynku posiada podjazd dla osób poruszających się na wózkach.
- Drzwi wejściowe do budynku są szerokie jednoskrzydłowe.
- W budynku nie ma informacji głosowych, brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a, brak pętli indukcyjnych oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
- W pobliżu budynku brak miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami.
- Brak jest tłumacza języka migowego.
- Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Obsługa klienta odbywa się na jednym poziomie, bez zróżnicowanej wysokości posadzki.
Bank Spółdzielczy w Siemiatyczach, Punkt kasowy w Ostrożanach, 17-312 Drohiczyn
- Przed wejściem do budynku są schody, brak podjazdu.
- Drzwi wejściowe do budynku nie są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Drzwi są jednoskrzydłowe, następnie występuje wiatrołap i kolejne drzwi jednoskrzydłowe.
- W budynku nie ma informacji głosowych, brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a, brak pętli indukcyjnych oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
- W pobliżu budynku brak miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami.
- Brak jest tłumacza języka migowego.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Obsługa klienta odbywa się na jednym poziomie, bez zróżnicowanej wysokości posadzki.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2025-06-25
Deklarację dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej sporządziliśmy na podstawie samooceny.
Dostępność bankomatów/wpłatomatów
Bank Spółdzielczy w Siemiatyczach dba o dostępność swoich usług bankowych, w tym bankomatów, dla jak najszerszego kręgu klientów, w tym osób z niepełnosprawnościami. W ramach tej troski Bank korzysta z bankomatów, które oferują szereg funkcji ułatwiających korzystanie z urządzeń, szczególnie dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Karty zawierające elementy wypukłe (np. nr karty) w pełni spełniają wymogi regulacyjne.
- W bankomatach dostępna jest funkcja głosowa, która pozwala osobom niewidomym lub słabowidzącym na samodzielne korzystanie z urządzenia. Głosowe instrukcje prowadzą użytkownika przez procesy takie jak wybór opcji, wpisywanie PIN-u czy pobieranie gotówki. Dodatkowo bankomaty posiadają gniazda, które umożliwiają podłączeniem słuchawek, tak aby osoby niewidzące mogły odebrać tekst wyświetlony na ekranie w formie dźwiękowej.
- Wysoki kontrast ekranu i klawiszy: w bankomatach zastosowano wysoki kontrast klawiszy (np. białe cyfry na czarnym tle), co umożliwia łatwiejsze rozpoznawanie cyfr i funkcji przez osoby z problemami ze wzrokiem.
- Bezdotykowa obsługa: Bankomaty umożliwiają również obsługę za pomocą technologii NFC (zbliżeniowej), co może ułatwić korzystanie z urządzenia osobom z ograniczoną sprawnością motoryczną.
Dzięki współpracy z dostawcami urządzeń, Bank Spółdzielczy w Siemiatyczach dąży do tego, aby korzystanie z bankomatów było jak najbardziej komfortowe i dostępne dla wszystkich klientów.
Poinformowanie o braku dostępności cyfrowej
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić mailowo pomoc@bssiemiatycze.pl , listownie, osobiście lub telefonicznie 85 655 26 28
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść.
- opisz, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Jak złożyć wniosek:
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej można złożyć:
- osobiście pod adresem Bank Spółdzielczy w Siemiatyczach ul. Drohiczyńska 8, 17-300 Siemiatycze,
- za pośrednictwem poczty na adres jak wyżej,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej pomoc@bssiemiatycze.pl,
Wniosek powinien zawierać:
- dane kontaktowe osoby występującej z wnioskiem,
- wskazanie strony internetowej (albo jej części), która ma być dostępna cyfrowo,
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z wnioskiem,
- wskazanie alternatywnego sposobu dostępu (jeśli dotyczy).
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści według Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Odwołanie:
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej we wniosku albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu – osoba zgłaszająca wniosek ma prawo złożyć do Banku skargę. Do rozpatrywania skarg w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić
o interwencję w Twojej sprawie.
Bank Spółdzielczy w Siemiatyczach dąży d tego, aby korzystanie z jego usług było łatwe i dostępne dla wszystkich klientów, niezależnie od ich potrzeb. Staramy się zapewnić jak największą wygodę oraz bezpieczeństwo dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy przy korzystaniu z usług naszego banku, nasi pracownicy są gotowi, aby Ci pomóc.
Data sporządzenia deklaracji: 27.06.2025r.